boy-909552_1920.jpg

Tue vähävaraisia perheitä!

Kotimaan sosiaalityö tukee vähävaraisia perheitä lasten kesäajan leirimaksuissa ja ennen joulua jaettavin lahjakortein. Tee lahjoitus kotimaahan - lomake löytyy alempaa tältä sivulta.

Leirituki tuo kesäelämyksen

Leirituki  tarjoaa lapsille ja nuorille leirielämyksen. Tukesi avulla leiriläiset saavat vaihtelua loman viettoon. Monilla Suomessa asuvilla pienituloisilla perheillä on vaikeuksia tarjota lapsilleen kesällä mielekästä tekemistä. He eivät tiedä, miten selvitä loma- ajan kuluista. Leirituki antaa näille perheille taloudellista helpotusta. Kesän lähestyessä tuen tarve on suurimmillaan.

​

”Leirituki on tärkeä, jotta lapset ja nuoret pääsisivät kotiympyröistä pois. Monelle lapselle leiriviikko on ainoa kesäloman tapahtuma kesän aikana. Kun autat lapsiperheitä, tuot heille ikimuistoisen leirikokemuksen.”

Hannele Liukkonen, Caritaksen sosiaaliohjaaja

​

Vuonna 2022 pystyimme helpottamaan yhteensä kahdeksan eri leirin osallistujien maksuissa. Leirituen määrä oli yhteensä 3650 euroa. Vuonna 2023 jaoimme tukea 26 lapselle neljälle eri leirille yhteensä 2000 euroa.  Kiitos kaikille lahjoittajille, jotka toivat kesämieltä!

​

Hannele Liukkonen kertoo kesäleirikokemuksestaan:

"Olen saanut itse olla vapaaehtoisena leiriavustajana Ursuliinien lastenleireillä. On ollut ihana nähdä kuinka aiemmin toisilleen tuntemattomat lapset tutustuvat nopeasti toisiinsa ja aloittavat yhteiset leikit. Lasten positiivinen energisyys on ilahduttavaa. Varhaisesta aamusta iltaan lapset jaksavat ohjatun toiminnan ja hiljentymisen päivän messuun. Vapaa-ajalla uiminen taitaa olla mieluisinta. Ruokailut ovat tärkeä osa päivärytmiä, leiriviikon ruokalista on terveellinen ja monipuolinen. Ruoka on aina maistunut mainiosti ja sitä on ollut riittävästi.

Leirillä saa turvallisessa ympäristössä purkaa kouluvuoden paineet heti loman alettua. Kotona oloilukin tuntuu mukavammalta, kun on ollut hetken muualla. Ja kuten eräs leiriläinen totesi leirin loppuessa: kiva mennä kotiin, tajusin, että mullahan on ikävä mun pikkusisaruksia!'" Hannele muistelee.

Kotimaan lahjoituskohteet löytyvät myös Auttamisesta arkea -palvelusta.

Lahjoita Kotimaan sosiaalityöhön

Kuukausilahjoitus

Kertalahjoitus

Suuri kiitos lahjoituksestasi! Tuellasi voimme auttaa muita.

​

Voit lahjoittaa haluamasi summan MobilePaylla tai tilisiirrolla:

​

MobilePay: 95959 (viesti: kotimaa)

Saaja: Suomen Caritas ry

Tilinumero: FI73 8000 1270 1545 04

Viite: 2325 (kotimaan sosiaalityö)

Lahjakortti tuo joulumielen

​

Lahjakortin avulla vähävarainen perhe voi hankkia jouluruokia tai -lahjoja. Ruoka ja tavarat ovat kallistuneet niin paljon, että monissa perheissä rahaa ei riitä. Jo loppusyksystä monet eivät tiedä, miten selviytyä joulun ajan kuluista. Tukesi avulla katoliset kirkkoherrat jakavat lahjakortteja joko yksinäisille ihmisille tai lapsiperheille. Caritaksen kotimaan sosiaalityön tuki auttaa seurakuntia tukemaan vähävaraisia perheitä.

​

​Loppuvuodesta tarvitsemme tukeasi, jotta voimme antaa lahjakortteja pienituloisille perheille ja yksineläjien kotitalouksille.

Caritas antaa lahjakortin ihmisille, jotka ovat jääneet muun avun ulkopuolelle:

• pienipalkkaiset lapsiperheet, joille joulu on ylimääräinen menoerä

• yksin asuvat ikäihmiset tai pariskunnat, joille pieni rahallinen tuki tuo joulun

• suurperheet, joilla on pienet tulot ja jotka ovat pääosin maahanmuuttajia

Saadulla lahjakortilla perheet voivat ostaa jouluruokia tai -lahjoja. Tukesi tuo joulumieltä moneen perheeseen.

​

Kiitokset kaikille vuonna 2022 lahjoittaneille! Tukenne avulla yhteensä 41 yksin asuvaa ja 38 perhettä saivat ruokalahjakortit. Ruokalahjakorttien arvo oli 4300 euroa. Lahjoituksesi toi joulumieltä useaan kotiin!