agriculture-1822446.jpg

Tue työtä ympäristön ja ihmisoikeuksien puolesta Myanmarissa

Suomen Caritaksen paastokeräys tukee nuoria ympäristön ja ihmisoikeuksien puolustajia Myanmarissa. Nuoria naisia ja miehiä vahvistetaan toimimaan yhteisöissään ympäristöoikeudenmukaisuuden, kestävän elämäntavan ja ihmisoikeuksien puolesta. Paikallisen kansalaisyhteiskunnan tukeminen on entistäkin tärkeämpää nyt, kun ihmisten oikeudet ja vapaudet ovat uhattuina helmikuun sotilasvallankaappauksen jäljiltä.

Hankkeen toteuttaa paikallinen Gaia-järjestö yhteistyössä Englannin ja Walesin Caritaksen CAFOD:n kanssa.  Gaia-järjestö on aloittanut ruohonjuuritason toimintansa maaseudun ihmisten elinkeinojen ja ympäristön hyvinvoinnin puolesta jo sotilasjuntan aikana vuonna 1996, ja heillä on pitkä kokemus toiminnasta haastavissa oloissa. He tekevät työtä ihmisoikeuksien ja rauhan edistämisen puolesta, sekä pyrkivät edistämään luonnon ja ihmisten yhteiseloa muun muassa luonnonmukaisia viljelymenetelmiä ja maaseudun pienyrittäjyyttä edistämällä.

Nyt alkanut vuosina 2021-2023 toteutettava hanke tukee paikallisten nuorten toimintaa kestävän elämäntavan ja ympäristöoikeudenmukaisuuden puolesta eri osissa Myanmaria, ja tarkoituksena on myös koulutuksen ja vaikuttamistyön kautta vahvistaa erityisesti naisten ja vähemmistökansojen oikeuksia ja mahdollisuuksia osallistua yhteiskunnalliseen päätöksentekoon.

Lahjoita tästä linkistä tai käytä alla olevia tietoja:

Saaja: Suomen Caritas ry

Viite 2257

Mobile Pay: 95959 (viesti: Myanmar)

Keräyslupa: RA/2019/18 (2019-2022)

Tukemalla Caritaksen paastokeräystä tuet myanmarilaisten nuorten toivoa paremmasta tulevaisuudesta!

Alumni teachers at PTA (1).jpeg

Toimiston aukioloajat: ma-to 9-17, pe 9-15. Tervetuloa!