Tervetuloa kuuntelemaan, kuinka tasavertaisia eurooppalaiset työmarkkinat ovat

Maahanmuuttajien, naisten ja nuorten työllistymiseen pitää kiinnittää erityistä huomiota. Nämä ovat ryhmiä, joiden haasteet tulivat esille Caritas Europan julkaisemassa Caritaksen CARES -raportissa, joka on juuri ilmestynyt. Sillä pyritään vaikuttamaan sekä Euroopan unionin että Suomen sosiaalipoliittisiin päätöksiin.

Maailmanlaajuisen avustusjärjestö Caritaksen tavoitteena on toimia köyhyyttä ja sosiaalista syrjäytymistä vastaan sekä edistää sosiaalista oikeudenmukaisuutta. Siksi Caritas tukee heikoimmassa asemassa olevia ihmisiä ja yrittää osoittaa epäreiluja rakenteita ja käytäntöjä. Caritaksen CARES raportit ovat yksi väline vaikuttamistyössä.

Tervetuloa seuraamaan Caritas Europan yhteistä julkistamistilaisuutta How inclusive are our labour markets really? Tilaisuus järjestetään 21.2.2022 kello 12.00–14.00 Suomen aikaa (11.00–13.00 CET) verkkotilaisuutena.

Tilaisuudessa on mukana tasa-arvoasioihin keskittynyt komissaari Helena Dalli ja Caritas Europan hallituksen puheenjohtaja Michael Landau. Englanniksi pidettävässä tilaisuudessa on mukana useita puhujia.

Lisätietoa tapahtumasta ja linkki rekisteröintiin: How inclusive are our labour markets really? - www.caritas.eu

Tuore raportti käsittelee etenkin tasavertaisia työmarkkinoita ja sitä, miten sosiaaliset talousmallit voisi ottaa huomioon laajemmin. Caritaksen mukaan talous, ympäristö ja sosiaaliset oikeudet ovat yhteydessä toisiinsa ja riippuvaisia toisistaan. Keskeistä on edistää työmarkkinoiden tasavertaisuutta, taata riittävä toimeentulo, kestävä työllisyys ja laadukkaat palvelut.

Larissa Franz-Koivisto

Suomen Caritaksen pääsihteeri