Tue naisten toimentuloa Keniassa

Vastuuviikkoa vietetään 17-24.10.2021 ja tänä vuonna teemana on kohtuullisuus. Viikon aikana pohdimme, mitä voimme tehdä elääksemme kohtuullisempaa ja kestävämpää elämää. Aihetta tarkastellaan YK:n kestävän kehityksen tavoiteohjelma Agenda 2030:n kautta, joka tähtää kestävän kehityksen edistämiseen ja köyhyyden poistamiseen.

Caritaksen kehitysyhteistyöhanke edistää parempaa toimeentuloa paimentolaiskansaan kuuluville naisille Turkanan maakunnassa, Keniassa. Turkanan maakunta on yksi Kenian köyhimpiä alueita ja hankkeella tuetaan naisten elinkeinoja ja ruokaturvaa perustamalla yhteisöllisiä säästö- ja lainausryhmiä sekä tarjoamalla koulutusta vuohienhoidossa, korinpunonnassa sekä mehiläistenhoidossa ja hunajan valmistuksessa. Hanke tukee osaltaan YK:n kestävän kehityksen ohjelmaa ja edistää etenkin tavoitteita liittyen sukupuolten tasa-arvoon, nälän poistamiseen sekä ilmastotekojen tukemiseen.

Voit tukea kestävää kehitystä Keniassa tekemällä lahjoituksen hankkeellemme Facebookissa, verkkosivuillamme tai lahjoittamalla suoraan Caritaksen tilille:

Saaja: Suomen Caritas ry

Tili: FI73 8000 1270 1545 04

Viite: 2341

Mobile pay: 95959 (viesti: Kenia)

Keräyslupa: RA/2019/18 (2019-2022)

Lämmin kiitos tuestasi!