Tapahtumat

Ystävyyden kahvila keskiviikkona 14.10. klo 15-17 Caritaksen toimistolla (Kuusitie 6)

Ystävyyden kahvila on kaikille avoin kohtaamispaikka. Luvassa lämminhenkistä keskustelua ja yhdessäoloa kahvin, teen sekä voileipien äärellä. Tervetuloa!

Paikalla on Caritaksen sosiaalityöntekijä Hannele Liukkonen. Hannelelta voit myös varata henkilökohtaisen keskusteluajan, jos sinulla on sosiaaliturvaan tai elämänhallintaan liittyviä kysymyksiä tai haluat jutella elämäntilanteestasi. Hannelen puhelinnumero on 040 256 6275 ja sähköposti hannele.liukkonen@caritas.fi.

Vastuuviikon Ystävyyden kahvila 19.10. klo 14-16

Ystävyyden kahvila tapaa pyhän Henrikin katedraalin seurakuntasalissa (Pyhän Henrikin aukio 1). Saamme vieraiksemme ´Vastuuviikon koordinaattorin Anna Hyvärisen ja lähettilään, joka esittelee meille Vastuuviikon ihmisoikeuspuolustajat-teemaa.

Suomen Caritaksen juhlaseminaari 22.10. klo 8.30-12 NewCo-salissa (Ensi Linja 1, Helsinki)

Lämpimästi tervetuloa Caritaksen 60-vuotisjuhlan kunniaksi järjestettävään seminaariin: Caritas - Kohti yhdenvertaista yhteiskuntaa. Seminaari on kaksikielinen ja englanninkieliset esitykset on käännetty myös suomeksi. Näillä näkymin kansainväliset puhujat ovat läsnä etäyhteydellä. Tilaisuus livestriimataan, joten myös etäosallistuminen on mahdollista. Ilmoittautumiset osoitteeseen caritas@caritas.fi. Kerrothan samalla, osallistutko seminaarin läsnäolevana vai etäyhteydellä.  Caritaksen juhlaseminaari on osa Ekumeenista vastuuviikkoa (www.vastuuviikko.fi).

Ohjelma:

8.30 Kahvitarjoilu

9.00-9.20 Emerituspiispa Teemu Sippo, Suomen Caritaksen hallituksen puheenjohtaja: Tervetulosanat

9.20-10.00 Peter Kariuki, oikeusministeriö: Promoting Good Relations in an Inclusive Society

10.00-10.40 Maria Krabbe Hammershoy, Secretary General of Caritas Denmark: Reducing inequalities in the Nordics

10.50-11.30 Maria Nyman, Secretary General of Caritas Europa: Fostering access to services to support people to move out of poverty

11.30 Elie El-Khouri, Suomen Caritaksen hallituksen varapuheenjohtaja: Kohti yhdenvertaista yhteiskuntaa

Juhlavuoden muistamiset pyydämme osoittamaan suoraan Caritaksen tilille Danske Bank FI73 8000 1270 1545 04 viitteellä 2202.

Kymppi-hankkeen loppuseminaari:

Vastuullisen liiketoiminnan tulevaisuus - suomalaiset suunnannäyttäjinä 28.10. klo 8.30-12

Kymppi-hankkeen loppuseminaarissa kuulet suomalaisten kestävän liiketoiminnan suunnannäyttäjien kokemuksia ja erilaisia visioita tulevaisuuden vastuullisuudesta.

Seminaari livestriimataan ja siihen on mahdollista osallistua niin läsnäolevana NewCo-salissa (Ensi linja 1, Helsinki) kuin etäyhteydellä. Ilmoittaudu mukaan tästä.

Ohjelma:

8.30 aamukahvit

9.00 Sara Haavisto, ohjelmakoordinaattori, Diakonissalaitos: Tervetulosanat

9.05 Birgit Nevala, ohjelmajohtaja, Finnpartnership: Vastuullisuuden visio yhdistää yrityksiä ja järjestöjä

9.15 Petteri Lillberg, vanhempi konsultti, Demos Helsinki: Yritysvastuu ja hyvän kapitalismi - pahan välttämisestä aktiiviseksi hyväntekijäksi

9.45 Jussi Ojala, erityisedustaja, Kirkon Ulkomaanapu: Kestävän kehityksen tavoitteet vastuullisuuden keskiöön

10.15 Laban Azila, Mzikitours: Osallistavaa yhteisötanssia

10.30 Yritysvastuun suunnannäyttäjien kokemuksia ja tulevaisuuden visioita -keskustelu

• Hannes Bengs, perustaja, Pure Waste Textiles Oy

• Mari Martikainen, perustaja, Mifuko Oy

• Tuomo Kauranne, toimitusjohtaja, Arbonaut Oy

11.40 Sara Haavisto, ohjelmakoordinaattori, Diakonissalaitos: Vastuullista ja menestyvää liiketoimintaa -mobiilikurssin esittely