Avoimet työpaikat

Kehitysyhteistyöhankkeiden koordinaattori

Suomen Caritas on avustus- ja kehitysyhteistyöjärjestö, joka on perustettu 1960. Suomen Caritas on osa maailmanlaajuista Caritas-järjestöjen verkostoa, joka pyrkii edistämään oikeudenmukaisuutta, rauhaa ja tasa-arvoa kaikkialla maailmassa. Suomen Caritas tekee työtä kaikkein haavoittuvimpien ja syrjäytymisvaarassa olevien ihmisten parissa. Toimintaamme kuuluu niin avustustyö kotimaassa kuin kehitysyhteistyö köyhimmissä maissa. Annamme myös hätäapua kansainvälisen kattojärjestömme Caritas Internationaliksen kautta.

Etsimme koordinaattoria ulkoministeriön rahoittamille kehitysyhteistyöhankkeille Keniassa (Ruokaturvaa ja parempaa toimeentuloa turkana-naisille) ja Myanmarissa (Nuorista ympäristöoikeudenmukaisuuden ja kestävän elämäntavan suunnannäyttäjiä). Hankkeiden kesto on 2021-2023. Lisäksi koordinaattorin vastuulla on tulevien hankkeiden suunnittelu ja rahoitushakemusten valmistelu, sekä yhdistyksen jäsentiedotus ja jäsenhallinnan tehtävät.

Työaika on osa-aikainen 80%, työsuhde on toistaiseksi voimassaoleva ja työsuhde alkaa 2.8. tai sopimuksen mukaan. Noudatamme 4 kuukauden koeaikaa. Tehtävän palkkaus perustuu sosiaalialan järjestöjen TES:iin (vaativuusryhmä 5). Lähetä hakemus mahdollisimman pian mutta viimeistään 5.7., sillä alamme haastatella jo hakuaikana ja päätämme haun heti sopivan henkilön löydyttyä. Työpaikka sijaitsee Meilahdessa, Helsingissä.

Työtehtäviin kuuluu:

-kehitysyhteistyöhankkeiden koordinointi, seuranta ja raportointitehtävät

-kehitysyhteistyöhankkeiden suunnittelu ja rahoitushakemusten valmistelu

-hankkeiden tiedotus

-tapahtumien järjestäminen ja vapaaehtoisten koordinointi liittyen kehitysyhteistyöhankkeisiin

-jäsentiedotus

-jäsenhallintarekisterin päivitys

Tehtävässä edellytetään:

-soveltuvaa korkeakoulututkintoa

-sujuva kirjallinen ja suullinen suomi ja englanti

-kokemusta järjestötyöstä

-kokemusta ulkoministeriön tukemista kehitysyhteistyöhankkeista ja niiden raportoinnista