Haemme kehitysyhteistyön asiantuntijaa

​Suomen Caritas kunnioittaa kaikkien ihmisarvoa, tekee työtä eriarvoisuuden vähentämiseksi ja edistää yhdenvertaisia yhteiskuntia. Toimintaamme kuuluu niin avustustyö kotimaassa kuin kehitysyhteistyö. Teemme viestintä- ja vaikuttamistyötä oikeudenmukaisemman maailman puolesta. Työskentelemme osana maailmanlaajuista Caritas-verkostoa.

Etsimme nyt kehitysyhteistyön asiantuntijaa vastaamaan järjestömme kehitysyhteistyöstä. Tehtäviisi kuuluu kehitysyhteistyöhankkeidemme koordinointi, seuranta sekä raportointitehtävät sekä budjettisuunnittelu ja -seuranta. Lisäksi tehtävään kuuluu uusien hankkeiden suunnittelu ja rahoitushakemusten valmistelu. Vastaat myös kehitysyhteistyöhön ja -politiikkaan liittyvästä viestinnästä ja vaikuttamistyöstä. Seuraat ja koordinoit Caritaksen rahallista tukea humanitaariseen työhön, erityisesti Ukrainan tilanteen osalta. Keskeisimpiä työtehtäviäsi on myös kansainvälisen yhteistyön koordinointi paikallisten hankekumppaneidemme, muiden maiden Caritas-järjestöjen ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa.

Tehtävässä edellytetään:

• soveltuvaa korkeakoulututkintoa

• kokemusta ulkoministeriön tukemien kehitysyhteistyöhankkeiden koordinoinnista

• kokemusta kansainvälisen yhteistyön koordinoinnista

• viestinnän ja vaikuttamistyön osaamista

• hyvää suomen ja englannin kielten osaamista

• matkustusvalmiutta

Eduksi luetaan:

• kokemus yritys- ja oppilaitosyhteistyöstä

• muu kielitaito, etenkin ruotsi

• hyvä it-osaaminen

Työsuhde on vakituinen ja kokonainen, toivomme että voi aloittaa työt 1.8. Toimistomme sijaitsee Meilahdessa, Helsingissä.

Lisää tietoa tehtävästä antaa pääsihteeri Larissa Franz p. 0503002515.  Haethan paikkaa mahdollisimman pian mutta viimeistään 20.6. sillä alamme haastatella jo hakuaikana ja päätämme haun heti sopivan henkilön löydyttyä. Lähetä vapaamuotoinen hakemus, CV ja palkkatoiveesi sähköpostilla osoitteeseen larissa.franz@caritas.fi.