Caritaksen sosiaalityö vahvistuu - Hannele Liukkosen työaika lisääntyy

“Olen Hannele Liukkonen, aloitin maaliskuussa vakituisena sosiaalityön asiatuntijana 60 % työajalla. Olen vuosia tehnyt Caritaksessa sosiaalialan neuvontaa ja ohjausta ensin vapaaehtoisena ja sittemmin tuntityöntekijänä.

Työtehtäviini kuuluu kotimaan sosiaalityö. Vastaan lasten ja nuorten leirituesta ja joulunajan ruokalahjakorttien jaosta seurakuntiin sekä Ystävyyden kahvilasta ja retkitoiminnasta. Minuun otetaan myös paljon yhteyttä mitä erilaisimmissa sosiaalialaan ja perusturvaan liittyvissä kysymyksissä jopa eri puolilta maailmaa, pääasiassa Suomesta. Pyrin tapaamaan asiakkaat aina henkilökohtaisesti, jos se on mahdollista. Silloin pääsemme keskustelemaan rauhassa. Joskus lähetämme sähköposteja tai puhumme puhelimessa.

Isona asiakasryhmänä on juuri Suomeen tulleet tai Suomeen muuttoa suunnittelevat henkilöt ja perheet. Monet heistä ovat tutustuneet Caritaksen työhön Etelä-Euroopan siirtolaisleireillä, joten heidän on helppoa kääntyä neuvojen tai avun tarpeessa Caritaksen puoleen. Jotkut ovat kotimaassaan olleet aktiivisia katolilaisia ja heille Caritas on luonteva osa kirkon toimintaa.

Tarkoitukseni on syventää toimintaa seurakuntiin päin, tulen mielelläni seurakuntiin ja erilaisiin toimintaryhmiin kertomaan Caritaksesta ja suunnittelemaan yhteistyötä. Toiveeni on, että Caritaksen työ näkyisi kaikissa seurakunnissamme. Vaikka Caritaksella ei ole rahastoa monipuoliseen taloudelliseen avustamiseen, niin voimme kuitenkin toimia yhdessä. Tarvittaessa neuvon eteenpäin ja kerron, mistä muualta apua voi hakea.

Minuun saa yhteyden puhelimitse, p. 040 2566275 tai sähköpostilla hannele.liukkonen@caritas.fi.

16 katselukertaa0 kommenttia