Paaston ajan terveiset Caritaksesta

Päivitetty: 3. huhtik.

Caritaksen jäsenkirje

Caritaksen vuosikokouksessa vieraana Caritas Europan pääsihteeri

Suomen Caritas ry:n kevätkokous järjestetään 25.4.2024 klo 18. Kutsumme kaikki Suomen Caritaksen jäsenet vuosikokoukseen Pyhän Marian seurakuntasaliin osoitteeseen Mäntytie 2, 00270 Helsinki. Osallistua voi joko läsnä tai etänä. Ilmoitathan saapumisestasi osoitteeseen caritas@caritas.fi

Vuosikokouksen erityisvieraana on Caritas Europan pääsihteeri Maria Nyman, joka kertoo Caritas Europan toiminnasta maailmalla.

Caritaksen hallitukseen on avautumassa neljä paikkaa uusille jäsenille. Ehdokkaat tulee nimetä hallitukselle viimeistään 26.3.2024. Mikäli hallituspaikka kiinnostaa, ota yhteyttä larissa.franz@caritas.fi

Caritaksen vuosikokoukseen voit osallistua myös etäyhteydellä. Lähetämme sinulle linkin etäkokoukseen, jos lähetät pyynnön ja sähköpostiosoitteen 22.4. mennessä osoitteeseen caritas@caritas.fi.

Lämpimästi tervetuloa!

Caritaksen paastokeräys kehitysyhteistyölle on käynnissä

Mitä sinä tekisit, jos et pystyisi enää tarjoamaan perheellesi riittävää ravintoa? Mitä jos et muuttuneiden sääolosuhteiden takia pystyisi enää viljelemään ruokaa? Entä jos kotipaikkakunnallasi ei olisi enää työllistymismahdollisuuksia ja joutuisit jättämään perheesi ja lähtemään toiselle paikkakunnalle tai jopa toiseen maahan työn ja toimeentulon perässä? Lähtöäsi saattaa houkutella tai auttaa joku ihminen, joka antaa sinulle väärää tietoa. Saatat saada työpaikan, jonka ehdot tai tehtävänkuva ei olekaan, mitä sinulle on luvattu.

Caritas tekee työtä yhdenvertaisuuden, rauhan ja hyvän elämän puolesta. Yhdessä voimme tukea ihmiskaupan vaarassa olevia Bangladeshissa ja pienviljelijäperheitä Nepalissa.

Tapahtumia ja toimintaa

Tervetuloa Caritaksen Paastokahvilaan

Keskiviikkona 13.3. kello 15–18 Caritaksen toimistolla osoitteessa Kuusitie 6 pidettävässä kuulet lisää paastokeräyksestä. Tilaisuudessa Caritaksen sosiaaliohjaaja Hannele Liukkonen tarjoaa paastoon sopivaa syötävää ja kertoo, mitä paastokeräyksen rahoilla saadaan aikaiseksi.

Caritas jatkaa myös hävikkiruuan jakajana yhteistyössä muiden järjestöjen kanssa Hävikkiruuanjakelupäivät ovat keväällä maanantaina 18.3., 15.4., 29.4., 13.5. ja 27.5. kello 15–15.20. Jakelu järjestetään Caritaksen toimistolla. Ruokakasseja jaetaan kerralla noin 30 kpl. Olemme osa Helsingin kaupungin Stadin safka -jakeluverkostoa. Lisää tietoa osoitteesta ruoka-apu.fi.

Tervetuloa ostoksille Caritas-kauppaan!

Tutustu kauppamme tarjontaan verkkosivuillamme tai saavu kivijalkamyymälään osoitteeseen Kuusitie 6, 00270 Helsinki, tiistaista perjantaihin kello 10–15.

Verkkokauppamme on aina auki osoitteessa www.caritas.fi/caritas-kauppa.

Muistathan myös ompelupalvelumme! Caritas-ompelimossa voit teettää korjausompelua ja tilaustöitä. Otathan yhteyttä ja sovi käynnistä etukäteen: caritas@caritas.fi, viestin otsikko "ompelupalvelu".

Kiitos, kun olet Caritaksen jäsen!

Jäsenmaksusi mahdollistaa työmme haavoittuvimmassa asemassa olevien puolesta niin Suomessa kuin kaukomailla. Jäsenmaksulomakkeet on juuri lähetetty. Pahoittelemme joissain laskuissa ollutta väärää vuosilukua. Laskun eräpäivä on tälle vuodelle.

Kiitos kaikille jo etukäteen jäsenmaksun maksamisesta. Apunne on merkittävä tuki!

Jos olet kiinnostunut säännöllisestä kuukausilahjoittamisesta, se onnistuu nettisivujen kautta. Voit myös ottaa yhteyttä toimistoon, jossa neuvotaan eteenpäin.

Kuvassa nepalilaisia maanviljelijöitä, jotka ovat osallistuneet kastelujärjestelmän rakentamiseen kehitysyhteistyökohteessamme.